Мовленнєві ігри по дорозі до дитячого садка
Кожен ранок ви відводите свою дитину до дитячого садочка. Щоб ваш шлях був цікавим та веселим, ви можете використати такі ігри для розвитку мовлення:
«Що з чого складається?» Стілець складається зі спинки, сидіння та ніжок. Сорочка складається з рукавів, комірця, кишень та ґудзиків.
«Хто ким був раніше?» Курочка була раніше курчатком, а ще раніше яйцем. Риба була раніше мальком, а ще раніше - ікринкою. Яблуко раніше біло квіточкою.
«Що загального?» Що загального може бути в яблука та кубика? Вони можуть бути червоними. Що загального у ялинки та кактуса? В них є голки. Що загального у пташки та літака? В них є крила.
«Що трапиться, якщо...» Що трапиться, якщо не зачинити холодильник? Що трапиться, якщо залишити ввімкнену воду? Слухайте поради своєї дитини! Деяким ви здивуєтесь самі. Така гра вчить мислити дитину.
«Один - багато» Стілець - стільці, лікар - лікарі, людина - люди, стіл - столи.
«Назви лагідно» Кіт - котик, дім - домик, лялька - лялечка, машина - машинка.
«Я знаю п'ять імен» Дитина плескає в долоні - Таня, Софія, Богдан, Оля, Діма. Назвати можна не тільки імена - назви тварин, квітів, види посуду, меблі тощо.
«Узагальнюємо» Ви називаєте: береза, дуб, клен. Дитина повинна узагальнити - це дерева. Чашка, ложка, виделка - це посуд. Літак, вертоліт, дирижабль - це транспорт (уточнюємо: повітряний)
«Антоніми» Високий - низький, важкий - легкий, вгору - вниз, чорний - білий і т.д.
«Аналогії» Назвіть дитині предмет, а вона придумає аналогії, які у неї виникли з цим предметом. Наприклад: склянка - скло, білка - горішки, зайчик - морква, льотчик - літак, книга - картинки.
«Консервуємо» Скажіть дитині, що у вас є трьохлітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на звук [М], наприклад: мишка, машина, моль, морква, магазин, медуза, морозиво.
«Що зайве?» Мама каже: «У садочку ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина». Дитина називає зайве або плескає в долоні, коли почує зайве слово.
«Я бачу щось....» Я бачу щось червоне - шукаємо очима всі червоні предмети та називаємо їх. Можна змагатися - хто побачить більше червоних (зелених, круглих) предметів.
«Загадуємо слово» Малюк загадує будь-яке слово. Мама за допомогою запитань намагається дізнатися - що це. Наприклад: воно їстівне? У нього є крила? Це полюбляє їсти зайчик? Потім можна помінятися місцями.
Джерело: https://www.logoclub.com.ua/