Державна допомога для фермерів.
Департамент агропромислового розвитку облдержадміністрації інформує про можливість отримання фінансової підтримки для розвитку фермерських господарств.
Постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 року № 106 (із змінами 2020 року) затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки розвитку фермерських господарств.
Фінансова підтримка надається:
1) фермерському господарству, яке має чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 20 000 000 гривень, у власності та /або користуванні якого перебувають землі сільськогосподарського призначення; зареєстрованому в поточному році фермерському господарству, у власності та/або користуванні якого перебувають землі сільськогосподарського призначення, незалежно від обсягу чистого доходу (виручки);
2) сільськогосподарському обслуговуючому кооперативу, до складу якого входять одне і більше фермерських господарств, які відповідають вимогам, зазначеним у пункті 1, а інші – фізичні особи, у власності та/або користуванні кожної з яких перебувають землі сільськогосподарського призначення або тварин, ідентифіковані та зареєстровані відповідно до законодавства.
Напрями підтримки:
- бюджетна дотація за утримання корів;
- доплата на користь застрахованих осіб - членів/голови СФГ без набуття статусу юридичної особи ЄСВ;
- часткова компенсація витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами;
- бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 гектар) – новоствореним фермерським господарствам;
- фінансова підтримка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
- фінансова підтримка на поворотній основі
Напрям підтримки |
Розмір підтримки |
Хто може отримати? |
Необхідні документи? |
Гранична дата подачі документів |
Куди подавати документи? |
Бюджетна дотація за утримання корів ( контакт для консультацій: Михайленко В. М. v.mykhailenko@ |
5000 гривень але не більше ніж 250 000 гривень |
фермерське господарство у власності якого перебуває від п’яти корів, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства, за кожну наявну, станом на 01 липня поточного року корову |
Заявка та документи у паперовій або електронній формі, а саме: - копія статуту фермерського господарства чи договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства; - відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою; - копію фінансового документа, що підтверджує наявність чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік (для фермерського господарства), а фермерські господарства, які зареєстровані в поточному році, – копію фінансового звіту або податкову декларацію платника податку за останній звітний період; - довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи; - довідку, видану Укрдержфондом в довільній формі та чинну на дату подання заявки, про відсутність простроченої заборгованості; - довідка про відкриття поточного рахунка, видану банком; - витяг з Єдиного державного реєстру тварин, виданий в установленому порядку. |
до 01 жовтня |
Мінекономіки |
Доплата на користь застрахованих осіб - членів/голови СФГ без набуття статусу юридичної особи ЄСВ (контакт для консультацій: Сосновська Ю.В. |
Доплата здійснюватиметься протягом 10 років у розмірі від 0,9 до 0,1 мінімального страхового внеску виключно за умови сплати решти внеску головою/членами СФГ. |
члени/голова сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи, яке утворене відповідно до статті 8-1 Закону України “Про фермерське господарство” та зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи |
заяви від себе та усіх членів сімейного фермерського господарства (за формою згідно з додатками 1 і 2 Порядку затвердженого постановою КМУ від 22.05.2019 №565) До заяв голова фермерського господарства додає копію договору (декларації) про утворення сімейного фермерського господарства. |
не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку місяця |
Територіальний орган ДПС за місцем свого обліку як платника внеску |
Часткова компенсація витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами (контакт для консультацій: Вітвіцька О. І.
|
90% вартості, але не більше ніж 10 000 гривень |
сільськогосподарська дорадча служба |
Заяву та копії:
|
новоствореним фермерським господарствам слід особисто подати до регіональних відділень Укрдержфонду |
|
Фінансова підтримка на поворотній основі (Контакти для консультацій: Поплавська А. М. Маркова І. П. |
на конкурсних засадах у розмірі, що не перевищує 500 тис. гривень |
усі фермерські господарства окрім фермерських господарств, які мають заборгованість перед Фондом та його регіональними відділеннями, яких визнано банкрутами, щодо яких порушено справу про банкрутство та які перебувають у стадії ліквідації, а також у яких виявлено факти незаконного одержання та/або нецільового використання бюджетних коштів. |
Фермерські господарства подають до регіональної комісії заявку у двох примірниках за формою, визначеною Мінекономіки, і такі документи: - копію статуту фермерського господарства із статусом юридичної особи або копію договору про створення сімейного фермерського господарства - для фермерських господарств, що створені без набуття статусу юридичної особи відповідно до статті 8-1 Закону України “Про фермерське господарство”; - копію статуту сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу, членом якого є фермерське господарство, або протокол рішення установчих зборів про створення такого кооперативу (в разі наявності); - копії документів, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою; - довідку про реквізити банківського рахунку фермерського господарства; - довідку, видану виконавчим комітетом сільської, селищної чи міської ради, районної, Севастопольської міської держадміністрацій, про те, що фермерське господарство має відокремлену фермерську садибу (для надання фінансової підтримки на безповоротній основі); - баланс та звіт про фінансові результати фермерського господарства за останній звітний період за встановленою формою. довідку про відсутність (наявність) заборгованості з податків і зборів, видану органами доходів і зборів; копію заяви про перехід на виробництво органічної продукції (сировини), поданої до органу з оцінки відповідності (у разі наявності); копію титульної сторінки проектно-кошторисної документації на створення та зрошення багаторічних насаджень (у разі наявності); бізнес-план з техніко-економічним обґрунтуванням доцільності надання фінансової підтримки фермерському господарству із зазначенням графіка повернення коштів; пропозиція фермерського господарства щодо способу забезпечення виконання зобов'язання. . |
протягом 30 календарних днів з моменту публікації в друкованих засобах інформації оголошення про проведення конкурсу |
фермерським господарствам слід особисто подати до регіональних відділень Укрдержфонду |
Фінансова підтримка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (Контакт для консультацій: Присяжнюк Н.А. |
до 3 млн грн |
Сільськогосподарський обслуговуючий кооператив до складу якого входять одне і більше фермерських господарств, які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 20 млн грн |
Кооперативи подають заявку та такі документи - копію статуту кооперативу та список його членів дійсний на дату подання заявки ; - довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі; - інформацію з Єдиного державного реєстру тварин про наявну кількість поголів’я корів (кіз, овець) станом на 1 січня поточного року (щодо членів кооперативів, які провадять діяльність у галузі тваринництва); - інформацію з Державного реєстру потужностей операторів ринку про наявність відповідних потужностей (щодо членів кооперативів із заготівлі та переробки продукції бджільництва); - відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що підтверджують право власності та/або користування земельною ділянкою (щодо членів кооперативів, які провадять діяльність у галузі рослинництва); - баланс і звіт про фінансові результати за останній звітний період або копія фінансового звіту за останній звітний період, що передує поданню заявки ( для кооператив зареєстрованих у поточному році); - підтвердні документи про часткову оплату або придбання кооперативом техніки та обладнання; - документи, що підтверджують реєстрацію техніки, якщо техніка підлягає реєстрації. |
до 01 жовтня |
Уповноваженим банкам, що підписали з Мінекономіки Меморандум про загальні засади співробітництва. (Перелік уповноважених банків має бути розміщений на сайті Мінекономік |
Перелік уповноважених банків які підписали Меморандум з Мінекономіки з питань реалізації державної підтримки сільгосптоваровиробників станом на 17 червня 2020 року
За додатковою інформацією ви можете звернутися до департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації м. Ужгород, пл. Народна 4, 2 - поверх, кабінет 226, начальник відділу рослинництва, землеробства, продовольства та механізації сільського господарства Павлик Сніжана Іванівна моб. 050 103 96 39, тел.(0312) 63-05-19.