Як працює інклюзивно-ресурсний центр в умовах карантину? (ВІДЕО)

  • 1379

Фото без опису

Інклюзивно-ресурсний центр Вільховецької громади  відновив свою роботу.  Працює заклад на підставі наказу Вільховецького управління освіти: “З 9 червня 2020 року дозволити відвідування закладів дошкільної освіти та ІРЦ Вільховецької ОТГ”.

 

Отже, перевіряємо: як працює ІРЦ в умовах карантину?

 - Температуру виміряно, бахіли і маска одягнуті, тож я впевнено прямую до директорки ІРЦ - Євгенії Богаченко.

 

 Євгенія Богаченко - директорка ІРЦ

Забезпечуємо, щоб не було скупчення людей у коридорі, разом з тим, щоб був час на провітрювання і дезінфекцію всіх контактних поверхонь, іграшок,  з якими працюємо для діагностики.Кварцуємо приміщення. Якщо батьки спостерігають ще вдома, що в дитини температура, значить комплексна оцінка буде перенесена на зручний їм час. І безумовно всі наші працівники вимірюють температуру і слідкують за своїм станом.

 

 У ІРЦ швидкий старт після карантинного застою, в перший же ж день роботи працівники ІРЦ: психологи, реабілітологи та логопеди проводять комплексну оцінку можливостей і розвитку дітей.  В першу чергу забезпечують тих, які повинні піти в перші класи, до садочків, чи в інші заклади освіти. 

 

Дар'я Катрич - логопед

Під час комплексної оцінки ми визначаємо стан артикуляційного апарату, чи є якісь функціональні порушення, після цього з’ясовуємо стан артикуляційного праксису, як швидко дитина переключається від однієї дії на іншу, з’ясовуємо рівень розуміння мовлення. Після цього ми з’ясовуємо те, як дитина будує речення, чи пропускає якісь букви у словах. Після цього ми вже будуємо корекційну роботу, пишемо висновок і тоді дитина може приходити до нас на заняття. 

 

Щодо мовлення, каже логопединя, дитина, починаючи з року, повинна реагувати на звуки, розпізнавати голос мами та робити вказівні жести. З 3-х років дитина повинна вимовляти довгі слова не пропускаючи складів, якщо ж ні, - це перші попереджувальні дзвіночки  для батьків. 

Реабілітологи центру в свою чергу оцінюють рівень фізичного розвитку дитини.

 

Ірина Шутак - реабілітолог

Ми оцінюємо в першу чергу координацію, як загальну так і дрібну моторику і весь функціональний стан фізичного розвитку дитини. Це маса, вага, функціональні можливості, стан постави, ходьба з опорою, з підтримкою, підняття і розбір всієї дрібної моторики, що дитина повинна виконувати відповідно вікових норм.

 

В роботу Світлани, як психолога входить налагодити контакт з дитиною, зрозуміти першоджерело виникнення проблеми.

Світлана Горничар - практичний психолог Вільховецького ІРЦ.

Я досліджую інтелектуальний рівень дітей: пам’ять, мислення, оцінку когнітивної сфери, емоційно-вольову сферу.

 

Під час карантину Михайлик займався з викладачами ІРЦ в онлайн-режимі. Сьогодні ж радий погратися вживу. 

 

Вікторія Дьордяй - мама Михайлика

Після карантину - це перший день ми відвідуємо.

Відтоді відколи він почав ходити, він більше почав запам’ятовувати те, що вони вчили тут у центрі, ми повторяли це вдома і був результат. 

 

 Вже у вересні хлопчик  піде до школи, педагоги ІРЦ під час комплексної оцінки, відзначають у нього гарний результат.  Якщо ж потрібна підмога при навчанні у загальноосвітній школі, комісія ІРЦ призначає для дитини асистента вчителя, який допомагає їй підтримувати  свій рівень розвитку на  рівні розвитку однолітків.

А поки до школи ще понад 2 місяці канікул - Михайлик релаксує у сенсорній кімнаті ІРЦ.